معایب و مضرات ایکس بادی

مضرات ایکس بادی

ایکس بادی نوعی متد ورزشی است که افراد را در کمترین زمان ممکن به تناسب اندام می رساند از این رو طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. در این روش با تحریک الکتریکی عضلات، می توان سرعت چربی سوزی و عضله سازی را افزایش داد. برای این کار از دستگاهی موسوم به Xbody استفاده می شود که در فیزیوتراپی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. مضرات ایکس بادی در کنار فوایدی که برای کاهش وزن دارد نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
بیشتر افراد به این دلیل از روش ایکس بادی استفاده می کنند که در عین راحتی، به سرعت به کاهش وزن و تناسب اندام دست پیدا می کنند و هنگام استفاده از آن، کمترین میزان خستگی برای فرد به وجود می آید همچنین عواملی نظیر رشد عضلات، بهبود وضعیت بدن، بهبود مشکلات مفاصل و صرفه جویی در وقت از فواید دیگر استفاده از ایکس بادی است. برای برخی از افراد مضرات ایکس بادی بیشتر از فواید آن است به عنوان مثال افرادی که بدون مشورت پزشک اقدام به استفاده از این روش می کنند ممکن است بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی دچار ضعف و خستگی عضلانی شوند که این خود می تواند یکی از مضرات ایکس بادی باشد.
از دیگر معایب Xbody می توان به میزان بالای پالس و جریان الکتریکی استفاده شده برای شخص مراجعه کننده نام برد زیرا در صورتی که مقدار پالس مورد استفاده بیش از حد انتظار باشد ممکن است عوارضی را در بدن فرد ایجاد کند. بنابراین شخصی که می خواهد از این روش استفاده کند می بایست زیر نظر مربی و پزشک خود و در باشگاه های ورزشی دارای مجوز این کار را انجام دهد.

سایر مضرات ایکس بادی برای بدن

تمام حرکات ورزشی پیشرفته باید زیر نظر یک مربی مجرب و کار بلد انجام شود تا علاوه بر اینکه فرد به تناسب اندام و عضلات قوی دست پیدا می کند از عوارض آن که ممکن است بر اثر انجام نادرست حرکات پیش آید جلوگیری کند. در مورد استفاده از روش ایکس بادی نیز همین طور است زیرا عوارض x بادی نیز در صورتی که از این روش و دستگاه های مربوط به آن به درستی استفاده نشود می تواند خطرناک باشد به عنوان مثال در صورت استفاده بیش از حد و نادرست دستگاه ایکس بادی عوارضی نظیر التهاب و سوختگی پوست به وجود می آید که ممکن است حتی در صورت درمان اثرات آن باقی بماند.
از دیگر معایب ایکس بادی، استفاده از آن برای افرادی است که دارای مشکلات قلبی نظیر ریتم نامنظم ضربان قلب هستند و یا از دستگاه ضربان ساز قلبی استفاده می کنند. این افراد در صورتی که تصمیم به استفاده از روش ایکس بادی برای لاغری داشته باشند باید حتما تحت نظر پزشک باشند زیرا استفاده از جریان الکتریکی برای عضلات، ممکن است عوارضی را برای قلب به وجود آورد اگرچه این پالس های الکتریکی فقط به عضله مخصوص منتقل می شود اما به دلیل حساس بودن قلب باید جوانب احتیاط را رعایت کرد. افرادی که دچار بیماری هایی نظیر سرطان، دیابت، صرع و فشارخون بالا هستند برای جلوگیری از مضرات ایکس بادی، باید قبل از شروع آن با پزشک خود مشورت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×