آیا می توانم آموزش ای ام اس را در خانه انجام دهم؟

ای ام اس در خانه

EMSچیست

EMS مخفف عبارت Electromyostimulation  و به معنی تحریک عضلات به وسیله جریان برق می‌باشد. آموزش EMS در خانه یکی از مهمترین کارها و آموزش هایی است که برای افرادی که می‌خواهند در منزل به تناسب اندام برسند بسیار مناسب است.

در مورد EMS می‌توان گفت به این صورت است که ما وقتی که میخواهیم عضلات خود را نرم و یا منقبض کنیم، این دستور در ابتدای کار از طرف مغز صادر می‌شود. اما روش های دیگری طراحی شده است که به جای اینکه دستور ورزش دادن عضلات از طرف مغز ارسال شود این دستور به وسیله دستگاه صادر می‌شود. به این معنی که دستگاه EMS موج الکتریکی ایجاد می کند که این موج ها از طریق الکترود به عضلات بدن وارد می شود و باعث می‌شود که تعداد موارد منقبض شدن عضلات در هر ثانیه افزایش پیدا کند.

اوایل، EMS فقط برای فیزیوتراپی مورد استفاده قرار می گرفت. از این روش، برای بازتوانی اسکلتی و عضلانی استفاده می‌کردند که بدون حرکت بتوانند عضلات بدن را تقویت کنند و باعث منقبض شدن عضلاتی که مشکلاتی برای آنها پیش آمده شوند اما در سال‌های اخیر این روش وارد حیطه ورزش و تناسب اندام شده و شرکت های زیادی  اقدام به تولید یک سری EMS هایی کردند که قابلیت پوشیدن دارند و به صورت بی سیم توسط مربی و یک رایانه کنترل می شود. امروزه نیز مربیان اقدام به آموزش EMS در خانه کرده اند تا افرادی که مشغله زیاد دارند بتوانند زمانی را نیز برای ورزش و تناسب اندام در منزل بگذارند.

مزایای آموزش EMS در خانه و انجام حرکات آن

ای ام اس در خانه

ورزش EMS  باعث تقویت عضلات بدن در تمامی قسمت‌ها می شود به صورتی که در مدت کوتاهی می تواند شکل اندام را تغییر دهد و چربی های اضافی در نواحی مختلف بدن را کاهش دهد و به مرور زمان از بین ببرد.

علاوه بر این استفاده از این ورزش برای نواحی مثل سرشانه و بازو ها نیز بسیار مناسب می باشد و باعث می شود که این قسمت‌ها، شکل زیباتری پیدا کند. لازم به ذکر است که این ورزش به صورت برقی و الکتریکی است و به وسیله لباسی که سیم کشی هایی بر روی آن تعبیه شده است انجام می گیرد و در حقیقت یک راه سریع و آسان برای دسترسی به یک اندام متناسب و زیبا می باشد

آموزش EMS در خانه حتماً باید به کمک مربی انجام بگیرد چرا که فشارهای الکتریکی که به بدن وارد می شود، نحوه قرارگیری بدن و مدت زمان استفاده از این ورزش حتماً با کمک مربی صورت بگیرد.

از جمله مزایای که EMS برای بدن دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تناسب اندام در مدت زمان کوتاه
  • رفع دردهای عضلانی از جمله کمر دردهای مزمن
  • بازیابی قدرت و توان بدنی
  • تاثیر گذاری در مدت زمان بسیار کوتاه
  • و …

آموزش EMS در خانه و یا در محل کار یا به راحتی قابل انجام می باشد و شما می توانید با مدت زمان کوتاه مثلاً در جلسات ۲۰ دقیقه‌ای آموزش فوق العاده و مناسبی داشته باشید. این روش برای افرادی که زمان لازم برای رفتن به باشگاه را ندارند و معمولا اکثر زمان خود را در محل کار یا منزل هستند بسیار مناسب می باشد و یک راه حل بسیار خوب برای رسیدن به نتیجه دلخواه و اندام متناسب می باشد.

برای خرید دستگاه EMS و آشنایی با آموزش EMS در خانه می‌توانید از طریق وب سایت www.emsbodycare.com به نام استودیو ورزشی بادی کر اقدام کنید و دوره های آموزشی این ورزش را از طریق این مجموعه دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×